fbpx
Slapend slank: gemakkelijk gewicht verliezen, afvallen en afslanken met deze effectieve tips
Fit (ness) & More

Slapend slank en fit: makkelijk afvallen doe je zo

AFVALLEN. Ik haat het.

Al zolang ik mij kan herinneren bekijk, nee bestudéér ik mezelf. Dit is dik, dit is niet mooi, dit is gewoon écht lelijk. ‘Jemig, wat een putten.’ Na een bevalling komt daar een ‘jeuzus, wat een slappe huid,’ en een ‘jeuzus, wat een strepen’, bij. Hoe dan ook altijd zwaar gedeprimeerd eindigend met de klapper ‘Allemachtig, komt dit ooit nog goed’. Ik moet echt afvallen denk ik ieder weekend.
Maandag.
Nee dinsdag is beter.
Prima, volgende week.
En repeat.

 

slank receptje hier, fitness appje daar

Abs are made in the kitchen?

Maar vast niet met pizza’s, pasta’s en patat. Helaas. Tenzij je voor deze pizza gaat dan:-)
Het goede nieuws: iedereen heeft buikspieren onder die laag slechte gewoontes. De zomer zit ons op de hielen, tijd voor actie dus! Ja, letterlijk. Voor wie  zich in het zweet wilt werken, maar die dure sportschoolkosten wilt vermijden:

De beste  (gratis) Fitness apps op een rij

  • Sworkit
  • Freeletics
  • Seven
  • Fitness Buddy

maar ik wil afvallen zonder daar veel voor te doen…

Willen we allemaal. Maar alle luiheid op een stokje. Helaas krijg je die Doutzen billen niet door op de bank te zitten met een zak Lays. Ook Doutzen zelf traint hier gewoon kneiterhard voor. Toch kun je met de volgende tips wel moeiteloos wat gewicht verliezen en toch fit(ter) die zomer in.

Lays maakt je geen Doutzen. Zoek een hobby!

Tip 1
Ga wat vaker staan. Heb jij enig idee hoeveel tijd jij van de dag doorbrengt op je luie achterwerk? Ga staan, stretch, loop een rondje. Beweeg. Ook goed voor de doorbloeding. En dat is weer goed tegen spataderen, cellulitis en al die vrouwen-zooi waar wij helemaal niet op zitten te wachten.

Tip 2
Laat de auto staan. Laat de lift gaan. Pak de fiets. Neem de trap.
Klinkt vanzelfsprekend, maar er zijn er weinig die het ook écht doen. Behalve jij. Vanaf nu. Toch?

Tip 3
Drink water. Laat suiker staan. Ga eventueel voor een natuurlijker zoetmiddel. Honing of Stevia zijn gezondere varianten. Laat de suikerbommen staan en ga voor water.

Tip 4
Eet als tussendoortje alleen fruit, groente, noten, een gekookt eitje of pure chocola. Vervang aardappels, rijst, brood en pasta met quinoa, gierst, boekweit, havermout of andere volwaardige granen.

Tip 5
Zoek een Hobby. Zoek afleiding.

Als je bent zoals de meeste mensen, dan eet je vanwege emoties.

Je eet en drinkt troostende voedingsmiddelen om je emoties in balans te houden. Uit verdriet, blijdschap, verveling of omdat je verslaafd bent geraakt aan de prikkels in je brein.

Er is één manier om af te vallen zónder dat je bezig bent met eten: bezig zijn en niet aan denken. Ga de Kerstverlichting uit de klit halen, prep je eten voor een week, sorteer je kledingkast. Scheelt calorieën én kastruimte.

Tip 6
Zorg voor een goede nachtrust. Letterlijk slapend slank.
‘Slapen maakt slank’ is namelijk wetenschappelijk onderbouwd. In diepe rust stijgen de niveaus van een aantal hormonen in de hersenen die de stofwisseling sturen. Onderzoekers in Chicago ontdekten vorig jaar dat mensen die per nacht achtenhalf uur slapen, overdag ruim twee keer zoveel vet kwijtraken als mensen die kort en slecht slapen.

 

gezond en makkelijk Afvallen met deze tips

Heb jij nog effectieve tips?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: